Leiderschaps-training


Leiderschaps-training

Wanneer er aandacht is voor mensen, ontstaat een omgeving waarin open en eerlijk wordt gecommuniceerd en waar men zich verbonden voelt met de organisatie. Hierdoor wordt het makkelijker om nieuw personeel aan te trekken en worden bestaande medewerkers ambassadeurs van jouw organisatie. Ook nemen productiviteit en motivatie toe en als medewerkers hun werk goed en bevlogen doen, worden jouw klanten loyale klanten.

Een leidinggevende heeft een cruciale rol in het geven van aandacht. Volgens Flink is een goede leidinggevende vooral iemand die oprechte aandacht geeft aan zijn/haar medewerkers. Iemand die signaleert en doorpakt wanneer het niet goed gaat met iemand, maar ook wanneer het wél goed gaat.

Leiderschap is niet zorgen voor de ander. Je faciliteert zodat dat jouw medewerkers voor zichzelf kunnen zorgen. Dit doe je door het creëren van verbinding, duidelijke communicatie en door te spiegelen. Deze aandacht voor de ander begint bij aandacht voor jezelf, ofwel persoonlijk leiderschap. Welke keuzes maak ik en op welke overtuigingen zijn mijn keuzes gebaseerd? Flink zoomt in op jouw persoonlijke missie en visie en gaat in op de rollen die je in jouw leven vervult.

Inhoud van de training: 

  • Persoonlijk leiderschap als basis voor leidinggeven
  • Persoonlijke missie en visie (why, how, what)
  • Verschil tussen managen en leiderschap
  • Wat de organisatie verwacht van haar leidinggevenden
  • Inzicht geven in eigen gedrag en remmingen daarin
  • Rollen in het leven